Hello Beauty - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Richard Westen - WaarBenJij.nu Hello Beauty - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Richard Westen - WaarBenJij.nu

Hello Beauty

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

26 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

** Er staan nieuwe foto's op hyves! Zie: http://richard-westen.hyves.nl/ **

Dag noordeleiland en hallo zuidereiland!! Alleen de welkomst was iets minder, aangezien op het moment van mijn ferry overgang er een cycloon over Nieuw Zeeland trok. Maar geen probleem, niet zeeziek geworden, alleen ik kon nog niet de Marlborough sounds zien vanaf de boot.
Maar de afgelopen dagen heb ik dat gedaan en hoe mooi is het. Echt fantastisch hoe deze fiorden zijn met al het groen en de geweldige skylines. Ik heb de sounds dan ook maar op 3 verschillende manieren verkend.
Woensdag ben ik met een watertaxi naar het uiteinde van de Queen Charlotte gegaan en heb vanaf daar een gedeelte van de Queen Charlotte track gelopen (een aanrader).
Donderdag ben ik de sounds vanaf het water gaan verkennen. Een klein motorbootje gehuurd en samen met een gids door de sounds gevaren. Echt heel mooi en nog een aantal mosselkwekerijen gezien. Ze halen hier 130 ton mossels uit het water op een oppervlakte van zo'n 50 vierkante meter schat ik.
En gisteren de laatste manier van de sounds verkennen: de auto. Ik ben helemaal naar Titirangi Bay gereden. Dat was 3 uur rijden vanaf Picton, waarvan 1 1/2 uur over een gravel weg, maar was het waard. Echt een hele mooie vieuw van bovenaf en ook aan het strand was het nog geweldig mooi. Helaas kreeg ik wel een lekke band op de terugweg. Maar goed, nog geen probleem. Vervangen en weer doorrijden.
Momenteel zit ik in Nelson. Een stadje van een kleine 50.000 inwoners, maar heel erg relaxed. Aankomende week ga ik 3 dagen kanoen op de Abel Tasman. Het probleem is dat de tour pas woensdag vertrekt, maar die tijd kom ik wel door :).
Ik heb ook nog een bespreking gehad met de groenen hier in Nieuw Zeeland. Erg interessant en ook leuk om de verschillen en overeenkomsten te zien. Hierover zal ik nog een artikel voor de OverDWARS schrijven. Dus als je het wilt lezen moet je lid worden via www.dwars.org :P. Nee hoor, geintje, ik zal het nog wel een keer ergens plaatsen. De vraag is wanneer.
Tot slot heb ik nog een quiz-vraag voor jullie. Op de gravelweg naar Titirangi bay heb ik gereden. Hoeveel auto's ben ik op de heenweg tegengekomen?
Plaats je antwoord bij de reacties en voor de winnaars neem ik iets leuks mee uit Nieuw Zeeland.

Succes met alles in NL en ik laat na het kanoen weer wat van mij horen.

groet, Richard

  • 26 Januari 2008 - 07:49

    Kitty:

    Hoi schat,

    Fijn dat je je zo goed vermaakt daar. De natuur klinkt echt heel mooi, dat moet je me echt nog een keer laten zien.
    Hier is het weer ook slecht (veel regen), maar gelukkig nog geen cycloon. Vandaar natuurlijk die wind de laatste dagen dat ik er was!

    Ik denk dat je op de gravelweg op de heenweg helemaal geen auto's bent tegengekomen. Maar goed, je neemt hoe dan ook toch wel iets voor mij mee? ;)
    Veel plezier nog de komende dagen en ik spreek je snel weer!

    Knuffel, Kitty

  • 26 Januari 2008 - 10:00

    Taan:

    Heej Rich,

    Zo te zien bevalt het je nog steeds. Ben wel benieuwd naar de foto's en zo, maar daar moeten we dan maar een etentje aan besteden zodra je weer terug bent :P

    Volgens mij stond die toch nog op de planning! Oh trouwens, heel leuk dat je van plan ben te gaan samenwonen. Veel plezier nog even en tot snel.

    Groetjes,
    Taan

  • 26 Januari 2008 - 11:25

    Tonie:

    ik verwacht dat ik toch wel iets uit nieuw-zeeland krijg dus hoef ik de vraag ook niet te beantwoorden. :-P
    fijn dat je het zo mooi hebt! begin nu stiekem toch wel een klein beetje jaloers te worden!!

    dikke knuffel en kus

  • 27 Januari 2008 - 10:59

    Pierre:

    Ik hoop dat het kanoen bevallen is! Verder ben je 1 auto tegengekomen.

    Bedankt voor je kaartje, erg leuk ;)

    Grtz

  • 27 Januari 2008 - 13:54

    Bart:

    Hey Richard (en Kitty),

    Bedankt voor je/jullie kaart uit Nieuw Zeeland. Hier gaat alles z'n gangetje: geen echte winter en geen echte bijzonderheden. Gister en eergister personelsuitje gehad. We zaten in Maastricht in de Stay Oke, die heel mooi gelegen was aan de Maas. Uiteraard 's avonds de stad in geweest en lekkere biertjes gedronken. Wel leuk om je baas zat te zien (had de volgende dag echt een enorme kater).

    Ik schat dat je 3 auto's bent tegengekomen.

    Succes met je kanoetocht!

    Groet,
    Bart (en Neel)

  • 27 Januari 2008 - 23:06

    Mec:

    hmmmm... semi vegatarisch, maar niets tegen mosselkwekerijen? rare jongens die DWARSERS ;)

    Leuk nieuws dat je gaat samenwonen, ook al enig idee waar in den landen?

    Hmm hoeveel auto's?? 0 is al gezegd dus dat antwoord telt niet meer... en er vanuit gaande dat je de auto's in het ravijn en luchtweerspiegelingen ook mee telt... ga ik voor 10!

    Zooo, nu je nog even netjes bedanken voor het kaartje en dan mijn mandje in! BEDANKT! (ik ga proberen je over een jaartje hetzelfde kaartje te sturen ;) )

    Enjoy Rich!
    greetz

  • 28 Januari 2008 - 10:32

    Maaike:

    Ik denk 1 auto : )

    Groetjes Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Richard

Klaar met studeren, dus lekker 4 maanden naar Nieuw Zeeland. Lekker reizen, genieten en relaxen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 38160

Voorgaande reizen:

21 November 2007 - 21 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: