Weer terug - Reisverslag uit Breda, Nederland van Richard Westen - WaarBenJij.nu Weer terug - Reisverslag uit Breda, Nederland van Richard Westen - WaarBenJij.nu

Weer terug

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

27 Maart 2008 | Nederland, Breda

En zo zaten 4 maanden Nieuw Zeeland erop en is het tijd om terug te kijken.
Afgelopen vrijdag om 5 uur landde ik op Schiphol. Bagage opgehaald en vervolgens door de douane aangehouden met de vraag of ik iets aan te geven had. Ik vermoed dat op mijn vlucht (vanuit Singapore & Kuala Lumpur) nogal eens inheemse producten worden meegesmokkeld dat ze daar streng op controleren. De marechaussee was alleen geïnteresseerd in wat ik op Kuala Lumper gedaan. Heel simpel een slof sigaretten voor mijn zusje gekocht en (schrik niet) een fles Johnnie Walker Blue Label voor mijzelf als afstudeerkado.
En dan toch naar buiten met daar Kitty, Tonie, mijn ouders en een groep vrienden inclusief spandoek waar ik Kitty kon vinden (dank hiervoor). Ontbijtje bij mijn ouders met iedereen en daarna rustig aan en wat bijkomen van de vliegreis, want wat was de jetlag erg.
Inmiddels zit ik weer in Breda en ben bezig alles weer aan het oppakken, wat aardig lukt. Tevens ben ik aan het solliciteren geslagen en hebben Kitty en ik al een verkenning gemaakt naar de mogelijkheid voor een appartementje.
Nu resteren alleen nog de herrineringen van Nieuw Zeeland. Het foto-album wordt gemaakt en aan de film ga ik snel beginnen zodat ik alle momenten opnieuw kan beleven.
Een geweldige tijd die zeer moeilijk begon met het intrekken van de WOF van mijn auto. De eerste dag met de huurauto en de gezellige avond in Hamilton. De eerste echte rit met mijn auto. Het surfen, door Wellington heen wandelen, het eerste zonlicht van de nieuwe dag zien. Drie weken met Kitty, waarin we ziek zijn geworden van de zwavellucht in Rotorua, gewandeld op Mt. Ruapehu en Kitty lanceren in een stroomversnelling bij het kayakken, het samen in de auto zitten en het meest noordelijke puntje (Cape Reinga) zien.
De overtocht naar het zuidereiland tijdens een cycloon, de gezelligheid in Nelson, 3 dagen lekker op zee in een kayak. Het zien van mijn eerste walvis bij Kaikoura gevolgd door te zwemmen met dolfijnen in Akaroa. De x-treme 5 daagse aan de westkust met quad-biken, heli-raften, gletsjer wandelen, skydiven en extreem puzzelen. Milford & Doubtfull Sound en mijn mobiel die in Manapouri kapot ging. De rit door de Caitlins en de zeer afwisselende rit naar Mt. Cook. Het drinken daar met Sam en de wandeling naar de Hooker Gletsjer. Het verkopen van de auto en de meest mooie treinreis uit mijn leven.
Dit is mijn laatste blog vanaf deze plek. Dank jullie voor je reacties. Het heeft mij door de moeilijke tijden heen geholpen en plezier gegeven dat jullie het leuk vonden om te lezen.
Ik zal afsluiten met nog wat leuke feiten over mijn reis en ik kan nu echt zeggen: ik zie jullie nu echt snel!!

Aantal kilometers gereden: 12.845 (eigen) + 500 (huur)
= 1070 liter benzine met de eigen auto
= 2,41 ton CO2
= € 24,05 compensatie
Langste rit: Hamilton - Wellington (521 km)
Ergste rit: Top Coromandel Peninsula
Mooiste rit: Seacliff - Mt. Cook, alhoewel Te Anau - Milford Sound ook erg mooi was
Roadkill: 1 (een vogeltje)
Aantal lifters meegenomen: 5
Hoogste punt: 12.000 voet (Taupo & Fox met de skydive)
Aantal Hot-springs: 4
Dagen gekayakt: 6
waarvan 's nachts: 2
Great walks gedaan: 2 (met kayak)
Aantal aardbevingen gevoeld: 2
Ergste wandeling: Aorera Goldfields
Mossels geraapt: 18
Geld uitgegeven: teveel
Cyclonen: 1
Aantal walvissen: 2
Meest schattige dier: baby Hector-dolfijnen
Aantal zandvliegen gedood: veel
Grootste natuurlijke ergenis: zandvliegen
Ergste plek met zandvliegen: Milford Sound
Ik zal het minst missen: aanbakkende pannen in de hostels

Richard

  • 27 Maart 2008 - 11:12

    Jesse:

    Welkom terug!

  • 27 Maart 2008 - 20:02

    Jos:

    Fijn dat je er weer bent :)

    Je schoonmama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard

Klaar met studeren, dus lekker 4 maanden naar Nieuw Zeeland. Lekker reizen, genieten en relaxen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 2149
Totaal aantal bezoekers 38141

Voorgaande reizen:

21 November 2007 - 21 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: