Weer alleen verder - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Richard Westen - WaarBenJij.nu Weer alleen verder - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Richard Westen - WaarBenJij.nu

Weer alleen verder

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

21 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Waar de vorige blog nog bijna in het puntje van het noordereiland is geschreven, zit ik nu alweer helemaal in het zuidelijkste puntje van het noordereiland (het is verwarrend, ik weet het). En waar ik eerst nog gezeldschap had van Kitty zit ik nu weer alleen. Het afscheid gisteren op het vliegveld was heel erg moeilijk. We wilden het beiden niet, maar we hebben geen keus. Gelukkig zit ik inmiddels op de helft van mijn reis en hebben we 3 zalige weken gehad die ons samen erg goed hebben gedaan.
Donderdag zijn we langzaam gaan afzakken naar het zuiden en zijn we blijven overnachten in Opononi. De volgende ochtend weer verder en door een Kauri-bos (soort boom) gereden en gestopt bij de grootste. Niet te geloven hoe groot die dingen zijn. Niels van de Berge (sorry voor de vergelijking Niels, maar je bent een handige maat voor de DWARSers) past met gemak in de stam. Later zijn we nog naar een Kauri-museum geweest, ook erg indrukwekkend allemaal die bomen. Alleen jammer dat ze bijna allemaal gekapt zijn. Gelukkig staan er nog wat en proberen ze nieuwe te laten groeien.
Die avond zijn we ook heel duur uit eten geweest. Een goed voorgerecht, ik had als hoofdgerecht een paella met verse krab (wat Kitty had weet ik niet meer) en een zalig dessert (Kitty had hier een bananen-chocolade cake. Erg leuke bediening en ze zijn ook gekozen tot het beste restaurant van Northland en volgens de Lonely Planet is het een van de beste restaurants in NZ. Dat kan best wel eens kloppen, want het was zalig en de bediening was geweldig. En het prijskaartje voor een 2-persoons, 3-gangenmaaltijd: 55 euro :P.
Zaterdag zijn Kitty en ik nog even Auckland ingeweest en de skytower tot op 220 meter hoog opgegaan. En zo nog wat andere dingen gedaan voordat we met ons ijsje naar de ferry terug naar Devenport zijn gegaan om naar het hostel te gaan in Pukekawa. Erg gezellig weer met die mensen en daar kwam ook langzaam het besef dat Kitty snel wegging. Dat was erg moeilijk en zoals ik al zei dat volgende dag was alles nog moeilijker. Ik heb wel zin om naar het zuidereiland te gaan en weet dat ik daar zat leuke dingen ga doen, maar het is momenteel toch even lastig.
Toch wil ik eindigen met positief nieuws. Nadat Kitty klaar is met haar studie willen we gaan samenwonen. Voor ons beiden voelt het zo goed aan dat we beiden samen met het idee kwamen. Als we 3 weken op elkaar lip overleven zonder elkaar de hersenen in te slaan, dan moet samenwonen ook wel lukken. Het duurt nog even (vermoedelijk ergens rond september, oktober), maar ik kijk er al wel naar uit.
Nog 2 maandjes en dan mogen jullie 's ochtends vroeg op Schiphol staan :P.

groet, Richard

  • 21 Januari 2008 - 09:30

    Paul Smeulders:

    Wow Richard, samenwonen! Gaaf zeg!

    Vermaak je nog in de tijd dat je in Nieuw-Zeeland bent! Dat komt vast wel goed.

    Tot weer in Nederland!

    Paul

  • 21 Januari 2008 - 13:25

    Tonie:

    Hey lieve schat,
    Goed dat je lekker je koppie omhoog houdt en naar de toekomst blijft kijken. Vandaag precies op de helft van de reis dus over 2 maanden zien we je weer, joepie!!!!
    Nu nog even lekker genieten op het zuider eiland.
    En zodra jullie samen wonen, zie je Kitty vaker dan je lief is :P :P :P

    hele dikke knuffel en kus!!!

  • 21 Januari 2008 - 19:18

    Jose:

    Leuk om te horen dat je t zo naar je zin hebt! En zeker leuk nieuws, samenwonen!! :-D Gefeliciteerd alvast maar dan ;-)
    Dikke Kus

  • 22 Januari 2008 - 15:54

    Pierre:

    Leuk nieuws dat jullie gaan samenwonen. Veel plezier op het andere deel van NZ!!

    Grtz

  • 25 Januari 2008 - 17:49

    Jan:

    Goed bezig Richard! :D

    Toch wel samenwonen in Breda he?

    Nog bedankt voor jullie kaart. Altijd handig om het een en ander bij te leren over kiwi's op pootjes!

  • 26 Januari 2008 - 19:26

    Monique:

    Wow, wat gaaf samenwonen:D! Gefeliciteerd!

    Fijn dat je genoten hebt van de tijd dat Kitty er was, maar hopenlijk geniet je ook nog lekker van de komende 2 maanden!!

    Liefs


  • 27 Januari 2008 - 22:59

    Omied:

    Samenwonen... Wow! :)

  • 13 Februari 2008 - 15:19

    Jessy:

    Ik let even niet op en meteen gaan ze samenwonen! Lol, grapje, leuk hoor! Gefeliciteerd!

    Geniet nu eerst nog van je reis en ga daarna pas behangetjes uitzoeken, haha.

    Jessy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Richard

Klaar met studeren, dus lekker 4 maanden naar Nieuw Zeeland. Lekker reizen, genieten en relaxen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 38157

Voorgaande reizen:

21 November 2007 - 21 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: