Puntje, maar toch niet het puntje - Reisverslag uit Ahipara, Nieuw Zeeland van Richard Westen - WaarBenJij.nu Puntje, maar toch niet het puntje - Reisverslag uit Ahipara, Nieuw Zeeland van Richard Westen - WaarBenJij.nu

Puntje, maar toch niet het puntje

Door: Richard & Kitty

Blijf op de hoogte en volg Richard

16 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Ahipara

Of we op huwelijksreis zijn hier in Nieuw Zeeland. Dat was de vraag die we kregen op een camping waar we een nachtje verbleven. Best grappig zo'n vraag, vooral als je dan zegt dat dat niet zo is!
Wat een paar mooie dagen hebben we verder achter de rug echt heerlijk genoten van hoe mooi Nieuw Zeeland kan zijn. We zijn rustig begonnen met een rit naar de buurt van Hellensville (en weer naar hot-springs geweest), gevolgd door een rit naar Whangarei (spreek uit als Fangarei) de volgende dag. Daar diezelfde avond nog een waterval bekeken (weer mooie foto's gemaakt) en de volgende ochtend nog een paar andere kleine dingen gedaan daar want wij moesten opschieten (voor het eerst deze reis).
Maandagmiddag om 4 uur moesten we in Paihia zijn aangezien we op cruise gingen. Niet heel luxe als je dat denkt, maar wel zalig. Gewoon een schip met bar op het onderdek en daarboven de dorm-rooms (lag ik daar met 5 vrouwen). Eerst naar een baai gevaren en daar gaan vissen. Ik had al beet na 20 seconden en heb 2 vissen gevangen. Kitty heeft mij verslagen met maar liefst 3 vissen (geluksvogel). Daarna een lekkere bbq en gaan kanoen in de nacht. Erg mooi was dat, zeker met de sterren. Nog leuker was als je je hand in het water stak dat dan plankton (of zoiets) een chemische fosfor reactie gaf en dat dus oplichte. Uiteraard konden we het dan ook niet laten om om half 12 nog voor een mid-night swim te gaan. Het water was nog zelfs warm ook. Echt heerlijk.
De volgende ochtend (te) vroeg op, ontbeten en weer wat gevaren. Op een eilandje gewandeld en Richard nam de kano terug ipv de boot. Nog een pijlstaartrog in het water gezien. Maar niet veel later lag ik dus letterlijk in het water. Niet van het kanoen, maar om te snorkelen. Niet veel gezien omdat er niet echt iets was, maar toch leuk. Helaas was het al veel te snel over, maar we hebben echt enorm genoten van de cruise.
En vandaag stond er weer iets spectaculairs op het programma: een tour. We begonnen met 90-mile beach. Een lang strand waar je met 4-wheel drive overheen kan. Even de zandduinen op om vervolgens in een rotvaart met een board weer naar beneden te gaan. Het probleem was het omhoog komen omdat je continue weggleed. Dan weer door, geluncht in een leuke baai en op naar Cape Reinga. Een heilig punt van de Maori's, vanwaar de geesten van de overledenen het land verlaten volgens de traditie. Toeristisch, maar wel leuk. En dan langzaam via een paar leuke tussenstops (met heerlijk melkijsje voor Kitty) weer terug naar het hostel. Een erg heerlijke dag.
De komende dagen gaan we langzaam afzakken naar Auckland aangezien Kitty zondag helaas weer vertrekt. Maandag komt ze dus aan in Nederland. Ze heeft mijn foto's van de eerste 2 maanden mee, dus die komen vanzelf online. Maar eerst gaan we nog 3 dagen lekker samen genieten.

Richard & Kitty

• 16 Januari 2008 - 07:16

Jos:

Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten! En die huwelijksreis daar wachten jullie nog maar even mee.:)

• 16 Januari 2008 - 09:50

Tonie:

Het lieve schatten,
    gefeliciteerd met jullie huwelijk :P
    geniet van deze laatste dagen samen. En er wordt goed voor Kitty gezorgd hoor als ze weer thuis is.
    Wat mooi dat heilige punt van de maori's!

dikke knuffel en kus

• 16 Januari 2008 - 10:55

Pi-Air:

Goed om te lezen dat het nog steeds bevalt. Nog veel plezier de laatste dagen samen!

• 17 Januari 2008 - 16:43

Stephanie:

"Whangarei (spreek uit als Fangarei)"

Hehe, ik dacht dat het altijd gewoon Whangarei was. Een vriend van mij is daar opgegroeid en stuurde regelmatig foto's van de omgeving. Was eigenlijk de eerste keer dat ik écht geinteresseerd raakte in Nieuw-Zeeland. Die foto's waren prachtig, je kreeg zin om spontaan je koffers te pakken en het eerste de beste vlucht naar NZ te nemen!

Veel plezier daar nog!

• 18 Januari 2008 - 21:06

Wietske:

Ik heb eindelijk tijd gehad om alle verhalen te lezen. Ik vind het geweldig om te lezen hoe zeer jullie het naar jullie zin hebben. Volgensmij genieten jullie met volle teugen XD!!!
    Als jullie huwelijksreis nog moet komen, ben ik benieuwd wat jullie gaan doen om dit te overtreffen :P!

Ik kijk er naar uit je verhalen life te horen, Kitty!

Knuffel,

Wietske

• 18 Januari 2008 - 23:32

Jesse:

Het stelt me enigszins teleur dat ik niet op de hoogte ben gesteld van jullie huwelijk ;p Geniet van de laatste dagen samen!!!!

• 19 Januari 2008 - 14:52

Jan:

Wow, nachtelijke zwempartijen daaro!

Hier is het regenachtig, stormachtig, dus geniet er van ;)