Water & Bergen - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Richard Westen - WaarBenJij.nu Water & Bergen - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Richard Westen - WaarBenJij.nu

Water & Bergen

Door: Richard & Kitty

Blijf op de hoogte en volg Richard

11 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Hamilton

En zo zijn we alweer een poosje verder en ik sta weer rustig met mijn beide benen op de grond na het skydiven van vorige week. Alleen zaten we gisteren (donderdag) niet rustig op het water. We hebben namelijk 20 kilometer met de kano de Wanganui river afgelegd. Zeker voor Kitty was dit erg spannend, aangezien ze voor het eerst in haar leven ging kanoën. En dat nog wel nadat ze in een rapid gelanceerd werd vanaf de start. Maar dat overleefde ze en we gingen lekker verder. Lekker een paar golven over ons heen (met natte onderbroek), Kitty vast op een boomstronk midden in de rivier waar een flinke stroming stond. Grappig om haar daar te zien zitten en maar rondjes draaien (heb haar er maar wel afgeholpen, wilde niet haar moeder uitleggen waar ze gebleven was). Maar alles goed en uiteindelijk zijn we opgepikt door een jetboat en waren we binnen het half uur terug bij het startpunt (waar wij 4 uur met de kano stroomafwaarts over hebben gedaan).
Voor de rest hebben we nog wat andere leuke dingen gedaan. Haku Falls in Taupo bekeken, naar een forel-kwekerij in Turangi geweest en nog het legermuseum bezocht. Dan zie je ook een hele andere kant van de 2e Wereldoorlog, namelijk de gevechten in Afrika en het midden-oosten waar de focus bij ons niet echt op ligt.
En we waren weer (althans ik) in National Park en zijn daar dus ook lekker gaan wandelen naar wat rapids. Onderweg ook nog een plaats herkend waar LOTR is opgenomen. Maar vandaag was het spectaculairste van deze week. Een wolk-vrije hemel. Dus we konden Mt. Ruapehu, Mt. Doom (voor het gemak) & Mt. Tongariro geweldig mooi zien. Nog even omhoog gereden naar Whakapapa Village (helaas de sneeuw niet gered), van waaruit we Mt. Taranaki (of Mt. Egmont hoe je het ook wilt noemen) konden zien.
Momenteel zitten we bij mensen in Hamilton die Richard had ontmoet bij een Sinterklaasviering in Hamilton begin december. Erg gezellig en een lekkere bbq gehad (en drop en senseo gehad :). Morgen gaan we naar het noorden, aangezien we maandag in Paihia moeten zijn. Hier gaan we een cruise maken door de Bay Of Islands en blijven 's nachts ook op het water slapen. Heerlijk zwemmen (misschien met dolfijnen), vissen, genieten van de natuur en hopelijk de sterrenhemel bekijken. We gaan dus nog wel even door met genieten ondanks de lange blog (sorry Julliette).

Richard & Kitty

@ Jose: Mail het verhaal en de foto's eens :P

@ Eveline: Mijn oom is daar wel gaan skydiven. Vond het geweldig. Ik ga wellicht op het zuidereiland nog een keer

@ Jos: K komt terug als een pakje boter, daar zorg ik wel voor

@ Pierre: 22 jan maak ik de overtocht

@ Tonie: Dank je voor de info & succes met studeren + een dikke knuffel van ons.

• 11 Januari 2008 - 09:09

Mec:

Hey Richard en Kitty,

Bedankt voor de reden om weer ff te SOGgen. Toch weer erg leuk om te lezen als je voor het eerst sinds bijna twee maand weer op de uni zit!

Maareh, doe eens foto's meegeven aan Kitty! dan kan die ze mooi online zetten ;)

Greetz

• 11 Januari 2008 - 15:40

Tonie:

Hey lieve schatten.
    Waarom nou weer kanoen? jakkes :P
    Ben jaloers op die plek van LOTR!!!

dikke knuffel terug

• 15 Januari 2008 - 18:51

Jessy:

Leuk om te lezen hoor, al die verhalen! Krijg ook zin om te gaan reizen, maar denk niet dat m'n nieuwe baas dat ziet zitten, haha. Nog even sparen dus (geld èn vakantiedagen).

Nog heeeeeeeeeeeeeel veel plezier down under!