Kijk Kitty: Ik vlieg! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Richard Westen - WaarBenJij.nu Kijk Kitty: Ik vlieg! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Richard Westen - WaarBenJij.nu

Kijk Kitty: Ik vlieg!

Door: Richard & Kitty

Blijf op de hoogte en volg Richard

06 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Taupo

Men neme 1 vliegtuig, 6 zenuwachtige mensen (waarvan ik 1), een piloot, 6 gekke instructeurs en nog een paar knotsgekke cameramensen. Vlieg naar 12.000 voet (4 km) en stap daar maar uit. Damn, wat een rush was dat. Eerst een salto en dan binnen 45 seconden van 12.000 voet naar 5000 voet. Ondertussen Lake Taupo, Mt Ruapehu en Mt Doom bekijken en alle andere schoonheden die NZ heeft vanuit de lucht. Ademen gaat wel wat moeilijk met 200 kilometer per uur heb ik gemerkt, maar dat nam ik maar op de koop toe. Het vreemdste moment was toen de parachute open ging. De cameraman die mee was om te oefenen bleef de diepte in vallen. Heel vreemd is dat als je daar hangt en nog 5 minuten naar beneden glijdt. Ik geloof dat Kitty mij de uren daarna erg grappig vond aangezien de smile niet van mijn gezicht af te branden was. Wat een gevoel, echt heerlijk.
Twee dagen geleden zijn we naar Rotorua gegaan. Onderweg gestopt bij een spring van mineraal water (10 graden koud en heerlijk om te drinken) en daarna naar de Luge gegaan. Met de gondelbaan omhoog en daarna met een sleetje naar beneden. Kitty en ik eerst samen via de scenic route en ik daarna nog even racen (en gelanceerd worden) via de snelle baan. Die avond was het tijd voor een absolute verwenavond: lekker naar een natural-spa. Kitty heeft heerlijk genoten en is helemaal ontstresst. Maar dat is niet alles: zelfs bij mij kwam er nog stress uit. Totaal hebben we 3 uur in de verschillende baden geweekt varierend van 36 tot 42 (bloedheet) graden. En je mag raden hoe we eruit zagen aan het einde. Juist, als een opa en oma vol rimpels.
De volgende ochtend zijn we naar een park gegaan met daar allemaal stoombronnen. Alleen de bijnaam Stinky Rotorua is ons erg duidelijk geworden. We hebben beiden enorme koppijn gekregen van de zwavellucht (rotte eieren). Dan maar wegvluchten richting Taupo en uiteraard onderweg weer die stinkgeur geroken, aangezien je daar moeilijk omheen kan hier. Gelukkig is Taupo wat beter. Hier blijven we nog een nachtje en dan gaan we richting Turangi en National Park. Lekker wandelen in de bergen (en geld besparen).
Alleen wij vroegen ons nog 1 ding af. Zijn jullie wel levend door oud & nieuw heen gekomen? Geen vingers eraf ofzo, gezien de weinige reacties op de vorige blog. We vinden het leuk om hier te lezen hoe iedereen het thuis heeft en natuurlijk is sarcastisch commentaar welkom, aangezien ons commentaar op begint te raken :P.

Richard & Kitty

P.S. Voor degenen die het nog niet door hadden op het kaartje aan de rechterkant kan je zien waar wij nu zijn. Heb je geen kaart of Google Maps meer nodig.

@ Juul: Deze is alweer korter en we hebben hem samen geschreven. Is dit beter?

  • 06 Januari 2008 - 11:11

    Juul:

    Veel beter!!!
    Leuk dat jullie zo genieten! Mijn vingers zitten er nog aan, die van Remco ook... De rest weet ik niet, want daar was ik niet bij....
    Wat zijn jullie goede voornemens?

  • 06 Januari 2008 - 11:37

    Jose:

    Wat een verhaal rich! Onwijs gaaf!
    Heb je er ook foto's van gemaakt? Zienzien! :-D
    Onze oud en nieuw was ontzettend leuk.. nanda heb ik dronken mee naar huis moeten dragen! hahaha... (sorry meis blijft een leuk verhaal) ;-)
    Leuk om zo je verhalen te volgen.. tot wanneer blijft Kitty? Hopelijk voor jullie nog lang! Ben wel benieuwd hoe warm het nou daar is...
    Veel plezier samen en geniet van al het moois!
    Liefs Jose

  • 06 Januari 2008 - 11:38

    Jose:

    grappig dat jij je bericht om half 4 smiddags plaatst en ik kan er dezelfde dag om 12 uur smiddags op reageren! :-D Lol!

  • 06 Januari 2008 - 12:40

    Eveline:

    Ik ben zooooo jaloers!!!!
    Ik zou in Zuid-Afrika ook gaan parachute springen, alleen werd dit op het laatste moment afgelast omdat er rare windstromen waren komen opzetten :(
    Maarre super ervaring lijkt me! Ik ga je ooit achterna springen!! ;)
    Heel veel plezier nog daar en geniet van elkaar en alles om je heen! Maar dat lukt wel als ik alles zo lees :D
    Knufl,
    Je mede-internationaal-georienteerde-ex-bestuursgenootje :D

  • 06 Januari 2008 - 13:33

    Jos & Robert:

    Wow Kitty helemaal ontstresst. Kun je haar in die staat laten tot op Schiphol? Dat willen we meemaken :-)

    Veel plezier nog daar! Ik pas ondertussen nog steeds op je moeder :-)

    Groeten,
    Robert & Jos

  • 07 Januari 2008 - 07:53

    Bart:

    jaarwisseling prima doorgekomen Richard! Neel en ik zijn lekker thuis gebleven en o.a. Guido Weijers gekeken: die weer als van ouds goed was.

    Uiteraard hadden we ook nog een Kerstdiner met D3H. Hoewel kerstdiner... we hebben zondagavond 30 december bij een Griek in Utrecht gegeten. Was echt heel goed. Vervolgens nog een pilsje gedaan in Utrecht.

    Veel plezier nog in NZ!

  • 07 Januari 2008 - 09:58

    Pierre:

    Zowel spanning als ontspanning; het blijft tof om al jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Het maakt echter ook jaloers ;)

    Verder ben ik de Kerst en Oud/Nieuw en de tijd die er tussen ligt goed doorgekomen. Eens lekker op stap geweest.

    Wat is verder de planning? Ga je nog naar het zuiden of niet?

    Grtz en nog veel plezier!!

    P.

  • 07 Januari 2008 - 16:48

    Omied:

    Ik ben hier al een tijdje niet geweest, maar erg mooi dat jullie het zo leuk hebben! :)
    Veel plezier nog!

    Groetjes,
    Omied

  • 07 Januari 2008 - 19:56

    Do:

    Heey rich en kitty ( als ze er nog is )
    Allereerst de beste wensen voor 2008, deze hebben jullie samen gevierd lees ik zo dus beter kan het jaar niet beginnen..hoe is het daar? naar jullie zin.. helaas geen foto's jammer..
    Veel fun nog daar.. en tot snel..
    xxx en liefs Do

  • 08 Januari 2008 - 12:35

    Tonie:

    Hey lieve schatten,
    het is een wonder dat R het zo lang heeft uitgehouden in de Spa!!!
    Hier begint het gewone leven weer na de vakantie, kortom op school zitten en je ergeren aan alle docenten en de organisatie. Is weer k*t zoals gebruikelijk.

    En voor alle geinteresseerde: Kitty komt 21 januari weer terug in Nederland, dus ze vertrek of de 19 of de 20 uit Nieuw Zeeland

    Kus en knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard

Klaar met studeren, dus lekker 4 maanden naar Nieuw Zeeland. Lekker reizen, genieten en relaxen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 38151

Voorgaande reizen:

21 November 2007 - 21 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: