Look cool, Be safe, Have fun - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Richard Westen - WaarBenJij.nu Look cool, Be safe, Have fun - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Richard Westen - WaarBenJij.nu

Look cool, Be safe, Have fun

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

01 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Motueka

De 3 basisregels van mijn gids van de afgelopen 3 dagen: look cool, be safe, have fun. Hoe dat midden op de zee en in baaien langs Abel Tasman National Park werkt is als volgt:
Look cool: voor het kayakken zelf kwam dat neer op een gaaf reddingsvest en een heel mooi rokje wat voorkomt dat er water in de kayak komt. Dit is de basis, maar dan de uitbreiding: het ritueel voor in de kayak gaan. Eerst wat rekoefeningen, op een lijn gaan staan met de peddels op de grond voor je. Je loopt naar de peddel en zonder te kijken flip je hem omhoog pakt hem vast en loopt naar je kayak die je mee de zee inneemt. Als je erbij was, dan was het vast en zeker cool.
Be safe: veiliger kon ik niet zijn, aangezien ik in de kayak met de gids zat. Dit betekende naast veilig ook dat ik vaak lekker kon zitten en foto's kon maken. Mooie weerspiegelingen van de zon, spelen met de kayak en het uitzicht, heerlijk.
Have fun: het belangrijkste element, lol hebben. En dat hadden we genoeg met dank aan de gids. Een kiwi met een ego twee keer zo groot als hij zelf. Maar ook heel veel grappige verhalen en bakken vol slechte grappen.
Maar wat heb ik nu gedaan daar op zee? Beetje gepeddelt, beetje op het strand gezeten, zeehonden bekeken, van een natuurlijke glijbaan afgegaan (zonder kayak) en gewoon genoten van de natuur. We zijn twee nachten in Anchorage Bay gebleven. De eerste nacht weer glow-worms gezien in een heel klein grotje met heel veel wormen. En de tweede nacht zijn we gaan nachtkayakken. En aangezien je in de middle of nowhere zit zonder stroom (en zonder mobiel) kon je ook de sterrenhemel weer geweldig zien. Kortom een heerlijke trip die absoluut de moeite waard was.
Dan nog de kleine grut verhalen. Vorige week nog een probleempje gehad met de auto: ik kon de sleutel om hem te starten niet meer rond krijgen (erg leuk). Maar gerepareerd en ik kan weer rijden.
Voor de rest een heerlijke tijd gehad in Nelson met 2 Duitsers, 2 Amerikanen en een Zweeds stel. Pizza gemaakt (met bergen geitenkaas :P) en veel gedronken en gelachen. Ik heb daarnaast nog een leuk drankspelletje voor de mensen thuis. Ik vertel het wel wanneer ik het thuis ben, want ik wil het de mensen zien doen :).
Voor de rest in Nelson wat rondgelopen (o.a. naar het Centre of New Zealand) en glas geblazen. Geloof het of niet, maar mijn eigen zelf geblazen glasbol is nu onderweg naar Nederland en zal als eerste worden bewonderd door mijn ouders (de rest komt later).
En toch ondanks al deze geweldige dingen beleef ik nog altijd wel een moeilijke tijd. Ik mis Kitty nog altijd enorm en ik zit nog altijd niet echt in een ritme. Gelukkig gaat het langzaam al iets beter, maar ik mis hierdoor thuis momenteel wel weer even sterk. Maar kop op, het is niet heel lang meer. nog 1 1/2 maand en dan zit ik alweer in Christchurch om mijn auto te verkopen. Tot die tijd nog maar veel dingen zien. Komende week ga ik naar de Nelson Lakes, Westport, dan naar Hammer Springs en vanuit daar naar Kaikora. Voldoende te doen dus :).

Tot snel,

Richard

P.s. 1: Er staan weer nieuwe foto's van de afgelopen maand op mijn hyves (dank je wel Kitty)

P.s. 2: de winnaars van de quiz zijn: (roffel): Pierre en Maaike! Het juiste antwoord was inderdaad 1. Op de terugweg daarentegen ben ik 9 auto's tegen gekomen, dus Frank krijgt voor zijn creativiteit een troostprijs.

  • 01 Februari 2008 - 10:17

    Lia:

    Kan ik eindelijk de toekomst voorspellen met je glazen bol.

  • 01 Februari 2008 - 10:30

    Pierre:

    Eindelijk eens iets gewonnen :P

    Je foto's zijn te mooi! Dat kan mensen jaloers maken :D

    Ik hoop voor je dat die bol heel aankomt ;)

    Veel plezier nog.

    Grtz

  • 01 Februari 2008 - 16:35

    Tonie:

    Hey schat,
    Idd nog maar anderhalve maand en dan zie we je weer.
    Dat rokje zal je vast erg schattig hebben gestaan. :P
    En ben benieuw wat mama leest in je glazen bol voor in de toekomst, hihi.

    heel dikke knuffel en kus

  • 03 Februari 2008 - 20:26

    Kitty:

    Hey schat,
    Graag gedaan van de foto's, ik vond het erg leuk om ze uit te zoeken!
    Je gaat je echt wel vermaken de komende tijd, ook al mis je mij. Je weet dat ik jou ook mis, maar ik weet zeker dat je het leuk gaat hebben.
    Geniet maar lekker van de mooie omgeving daar, nu kan het nog. Hier is het ook mooi, maar het haalt het niet bij Nieuw Zeeland ;)!
    Veel plezier en tot anderhalve maand!
    Dikke knuffel, Kitty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Motueka

Richard

Klaar met studeren, dus lekker 4 maanden naar Nieuw Zeeland. Lekker reizen, genieten en relaxen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 38158

Voorgaande reizen:

21 November 2007 - 21 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: