Kerst - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Richard Westen - WaarBenJij.nu Kerst - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Richard Westen - WaarBenJij.nu

Kerst

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

27 December 2007 | Nieuw Zeeland, Gisborne

Oke, de zon scheen niet zoals de voorspelling was en we hadden zelfs wat regen, maar alsnog was het een heerlijke 1e kerstdag. 23 graden en bewolkt en ook nog een ander gelukje hadden wij (de mensen van het hostel), aangezien de eigenaar ons had uitgenodigd voor de kerstlunch bij hem thuis. Dus daar lekker gebarbequed, potje cricket gespeeld en lekker rondgelopen op het land. Daarna weer terug naar het hostel en daar bier drinken (ik was de BOB bij het rijden naar de lunch). En dat was erg gezellig, heerlijk in de tuin, met aan de andere zijde de grote oceaan, zonnetje en alles zeer relaxed. Zo moet kerst gewoon zijn; zon, bbq, wat sporten en gezellig onbezorgd bier drinken. Heerlijk.
Maar nu willen jullie ook zeker weten wat ik gedaan heb naar Napier toe. Vanuit Wellington ben ik eerst naar Cape Palliser gereden en de 250 treden omhoog gelopen naar de vuurtoren. Heel mooi uitzicht over de zee, alhoewel de autorit langs de rotsen mooier was. De nacht doorgebracht in Martinborough (waar ze zeer goede wijnen maken) en de volgende ochtend eerst naar Castlerock (een 148 meter hoge rots direct aan de zee) en daar redelijk bovenaan tegen het randje aangestaan. Dan weer onderweg, even gestopt in Taumatawhakatangihangakoauauotamateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuakitanatahu (en ik lieg niet) om te eindigen in Wanstaed (4 huizen) waar ik heerlijk geen mobiel bereik had (en Kitty mij maar proberen te bellen).
En dan maandag richting Napier via Cape Kidnappers. Hier zit de grootste kolonie Jan van Genten in de wereld. Mooie foto's daarvan kunnen maken. Ik heb dat gedaan via een tour die over prive-land (van een Amerikaanse miljardair) ging. Wel goed dat hij een 9 km lang hek bouwt om opussums en ratten erbuiten te houden dat inheemse vogels als de kiwi's er uitgezet kunnen worden. Alleen wel jammer van de golfbaan in dat gebied.
Momenteel zit ik in Gisborne, alleen de rust is hier weergekeerd. Hoe bedoel je? Heel simpel, vorige week donderdag om 9 uur 's avonds hadden ze een 6.8 aardbeving hier. 15 miljoen euro schade en een dode. Maar de stad is inmiddels weer tot rust en ik heb ook niks aan de aarde gevoeld (had daar stiekem wel op gehoopt).
De komende dagen ga ik de oostkust omrijden naar Opotiki en zondag Kitty ophalen in Auckland :).
Alvast een gelukkig nieuwjaar en zorg dat je na afloop nog 10 vingers hebt :P.

Richard

  • 27 December 2007 - 07:50

    Juul:

    Lekker hoor zo relaxed kerst vieren, geniet van nieuwjaar met je schatje, en zolang zij er is, niet teveel schrijven he, vooral genieten van haar aanwezigheid!

  • 27 December 2007 - 10:43

    Nanny:

    Hey Rich,
    hetzelfde geldt ook voor jou met je 10 vingers ;) Ghehehehe! Heel veel plezier! Waar gaan jullie ergens oud en nieuw vieren???

    Liefs van mij :D

  • 27 December 2007 - 21:58

    Jesse:

    Het Richard,
    Met terugwerkende kracht: zalig kerstfeest.
    Een hele goede jaarwisseling. Ik hoop dat je een leuke tijd met Kitty tegemoed gaat!

  • 28 December 2007 - 20:08

    Jan:

    Kun je daar nou een oliebol krijgen? :P

  • 31 December 2007 - 20:34

    Sam:

    Voor jou ook een heel gelukkig nieuwjaar
    maareuh... Wat moet ik met die 'oliebollen', iets typisch HOLLANDS? :-p

    Duimen voor mijn blok / examens eh jongen, ik zit nu aan de 'sociale' geografie/ stadsgeografie; Giddens, Hägerstrand en andere leuke vriendjes...
    Ik heb sins deze middag mijn volledige cursus, leuk prof eh!

    dada

    Sam!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Gisborne

Richard

Klaar met studeren, dus lekker 4 maanden naar Nieuw Zeeland. Lekker reizen, genieten en relaxen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 63
Totaal aantal bezoekers 38149

Voorgaande reizen:

21 November 2007 - 21 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: