Een beetje terug in Europa - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Richard Westen - WaarBenJij.nu Een beetje terug in Europa - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Richard Westen - WaarBenJij.nu

Een beetje terug in Europa

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

21 December 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Wat hoe bedoel je terug in Europa? Geen zorgen ik zit nog altijd aan de andere kant van de wereld, maar zo voelde de afgelopen dagen een beetje.
Ten eerste het gebied rondom Palmerston North. Dat is vlakker dan Nederland. Het hoogste punt daar was een viaduct dat over het spoor ging. Maar goed, wel een regenachtige dag gehad daar. Maar ik heb nog niet mijn All-Blacks shirt. De nieuwe collectie komt over een paar weken uit. Dus dan wacht ik liever daar op.
En de afgelopen dagen hier in Wellington gezeten. Donderdag naar een museum geweest, langs het water gelopen, het parlement bekeken (ik kon het niet laten) en daarna rondgestruind in de botanische tuinen. Daar kwam Europa-gevoel deel 2 naar boven. Ze hebben hier een kabelwagen die tegen een heel steile heuvel omhoog en omlaag gaat. Beetje Zwitsers/Oostenrijks dus. Die naar beneden genomen voor deel 3 van het Europa gevoel: een Hoegaarden drinken in Leuven (ja zo heet die kroeg). Helaas kan het bier niet goed tegen de reis aangezien de smaak duidelijk anders was dan in NL (en nee, hij wordt geimporteerd uit Belgie als je je afvraagt of hij niet hier is gebrouwen). 's Avonds nog naar het theater geweest (dat kan in beschaafde omgevingen als dit) met erg veel humeur. Vooral leuk als de clou van het volgende deel al reeds verklapt wordt en een persoon zich continue maar afvraagt waarom het geen vrolijke musical is. Erg leuk allemaal.
Vandaag Mt. Victoria opgeweest en het Te Papa museum bezocht (must Frank). Het museum is zo groot dat je er gerust een halve dag in kan doorbrengen en nog niet alles hebt gezien. Groot dus.
Bij deze wil ik jullie allemaal alvast een prettige kerst wensen. Ik zal aan jullie denken in de kou als ik aan het BBQ'en ben in Napier.

gegroet, Richard

P.s. Er staan weer veel nieuwe foto's online op mijn hyves. Morgen zullen de foto's van Wellington online worden gezet.

@Frank: Je bent nu zeker bruiner dan ik :P. Weet je al wanneer je naar NZ komt? Ten derde wat heb je met je voet gedaan? Ten vierde krijg je nog de groeten van Mariska (achternaam vergeten) van origine uit Hattem (woonde bij de IJsselbrug) en heeft bij je in de 1e en 2e in klas gezeten.

@ Vincent: Nog gefeliciteerd met je Malawi-trip

  • 21 December 2007 - 11:41

    Bart:

    Fijne feestdagen richard!!! Ook van Neel

  • 21 December 2007 - 12:55

    Tonie:

    Hey lieve schat.
    Geniet lekker van de kerstdagen.
    In groningen is het nu al een ieniminie klein beetje wit!!
    zondag naar papa en mama toe en onderweg (heb oma's auto in grun) pik ik je lieve vriendinnetje op om kerst bij ons te vieren.

    knuffel en kus

  • 21 December 2007 - 13:58

    Mec:

    Hey Kerel

    1. Haha, dat zou kunnen, maar die kleur slijt erg snel hoor!

    2. Geen idee, eerst in januari maar weer eens verder met de scriptie ;). Gelukkig loopt NZ niet weg!

    3. daar viel een kar spa rood op, en nu zit het pootje in het gips!

    4. Haha kom je daar zo maar mevrouw Schuurman tegen? Doe haar de groeten! (en vraag der maar hoe het met Molly gaat :P )

    Een hele goede kerst ventje!!!
    Greetz

  • 21 December 2007 - 14:57

    Pierre:

    Leuk dat je je zelfs aan de andere kant van de wereld thuis kan voelen ;)

    Alvast fijne feestdagen, zal wel raar zijn om Kerstmis met 25+ graden te vieren, terwijl je hier bijna vastvriest aan de grond :D

    Grtz

  • 21 December 2007 - 15:09

    Kitty:

    Hoi lief,
    Nog maar heel even en ik ben lekker bij je! Begin hem nu wel een beetje te knijpen...het is wel ver vliegen ;).
    Geniet lekker van de kerstdagen, warm in ieder geval bij jou, hier vriezen je vingers er bijna af! ;)
    Dikke knuffel, Kitty

  • 24 December 2007 - 08:20

    Anieck:

    Heej Richard,

    Wat klinkt dat allemaal goed zeg. Had de link eerst nog niet, maar via je hyves berichtje dus wel. Alles even gelezen en klinkt goed hoor. Vind het wel een enorme uitdaging zo in je eentje. Zou ik echt niet kunnen hoor, respect. Maar zou dan ook veel te veel aan missen hier in Nederland.
    Arie en ik wonen nu zo goed als officieel samen. Alles is bijna over gebracht, alleen moeten het nog even regelen bij de gemeente enzo.
    Hele fijne feestdagen toegewenst. Ook voor je familie, vrienden en vriendin die nu zonder jou deze dagen zullen gaan vieren.
    Ik ben jaloers op de heerlijk temperaturen die je beschrijft, wil ik ook..! Hier in Groningen is het koud....grr...!

    Doei doei, groetjes Anieck

  • 24 December 2007 - 08:49

    Jan:

    Je weet dat het water daar ook de andere kant op draait, he? :P
    Daar kan Hoegaarden vast niet tegen!

    Goeie kerst alvast jongen, en blijf vooral schrijven. Ik lees graag mee :)

  • 24 December 2007 - 09:41

    Hadewych:

    He Richard
    Hele fijne feestdagen. Geniet van de barbecue en je tijd in Nieuw-Zeeland.
    Leuk stukje.
    Ik ga ook lekker genieten van de zon en dat op maar anderhalf uur van de sneeuw. Mis de kou ook echt niet.

    houdoe X

    Hadewych

  • 24 December 2007 - 10:26

    Taan:

    Heej Richard,

    Blij dat het zo bevalt aan de andere kant van de wereld. De sneeuw mag hier echter wel wegblijven :P

    Veel plezier met de feestdagen en natuurlijk met oud&nieuw.

    Groetjes,
    Tanya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Richard

Klaar met studeren, dus lekker 4 maanden naar Nieuw Zeeland. Lekker reizen, genieten en relaxen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 52
Totaal aantal bezoekers 38164

Voorgaande reizen:

21 November 2007 - 21 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: